ورکشاپ چاپ لینو

چارت درسی ورکشاپ چاپ لینو:

ورکشاپ چاپ لینو

  • آشنایی با ابزار و مقارهای لینو
  • طراحی مهر
  • اجرای مهر لینو با دو تکنیک
  • اجرا چاپ روی کاغذ و پارچه

چاپ لینو (یا چاپ لینولئوم)

نوعی هنر چاپ دستی ظریف و زیبایی است، که با تکنیکی خاص بر روی ورق های لینولئوم انجام می‌شود.

 چاپ لینو یا همان لینولئوم یکی از منحصر به فردترین هنرهای دستی است که با ایجاد خطوط ظریف روی ورقه‌های مخصوص لینولئوم نقش می‌بندد و به‌حالت برجسته خودنمایی می‌کند. این تکنیک چاپ شباهت زیادی با حکاکی‌های پر پیچ و تاب روی چوب دارد و برای اولین بار در قرن بیستم ارائه شد.  چاپ لینو مقدمه‌ای عالی برای دنیای مبتدیان است.

لینو از چه ترکیباتی تشکیل شده است ؟

ورقه های لینو در حالت استاندارد شامل این ترکیبات می باشد : روغن برزک (همان روغن کتان) -گرد چوب پنبه – خاک اره – صمخ درخت کاج – سنگ آهک – رنگدانه -لایه ای برای مقاومت بیشتر به نام گنف.

چاپ لینو در زبان انگلیسی با نام Lino Cut شناخته می‌شود که با کمک تکنیک‌های خاص طرح و نقش‌های مختلف روی ورق‌های لینولئوم ایجاد می‌کند. از آنجا که ایجاد طرح‌های مختلف روی ورق لینو آسان‌تر از چوب است، پیش زمینه عالی برای طراحی است؛ مخصوصاً زمانی که به آن گرما داده‌می‌شود.  بیشتر مواقع از لینولئوم به‌عنوان کفپوش استفاده می‌کنند که تأثیر فوق العاده ای روی طراحی داخلی ساختمان دارد. این ورق از ترکیب چند متریال مختلف طبیعی ساخته می‌شود که در شرایط خاص و تحت دمای ایده آل شکل می‌گیرد.

آموزشگاه دانش آرا در راستای موفقیت بیشترو ارتقای هنرجویان خود ،دوره های به روز و ورکشاپ هایی را ارائه میدهد تا علاوه بردوره ی جامعی که در آموزشگاه میگذرانند،بتوانند در دوره های دیگر توانایی های خود را افزایش دهند و به نوآوری های جدید با خلاقیت بیافزایند.

طول دوره:

دو جلسه ۳ ساعته

استاد دوره:

استاد فرزانه شهری

روند دوره:

وسایل: ورقه لینو،مقار،رنگ پارچه،پارچه

خروجی: اجرا لباس یا اکسسوری با چاپ لینو

شما میتوانید جهت اطلاع از دوره ها ، نمونه آثار هنرجویان ، آشنایی بیشتر با آموزشگاه دانش آرا، به صفحه ی اینستاگرام آموزشگاه مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام آموزشگاه دانش آرا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *