دوره ی شناخت انواع پارچه

چارت درسی دوره ی شناخت انواع پارچه:

دوره ی شناخت انواع پارچه

 آموزش شناخت انواع پارچه و نیز تشخیص الیاف و شناخت بیشتر آن‌ها باعث می‌شود تا بتوانید با توجه به خصوصیات هر پارچه، نوع مناسب لباس را طراحی کنید. پارچه‌ها اصولاً از الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می‌شوند و دارای انواع مختلف با خصوصیات ویژه و منحصر به فرد هستند. اینکه چه پارچه‌ای برای چه نوع لباسی مناسب است. از هنرهایی است که در این دوره آموزش داده می‌شود. انواع مختلف پارچه‌ها از جمله لنین، ویسکوز، نخی، کتان، جین، پلی‌استر ، ریون و … در آموزش پارچه شناسی مطرح می‌شود.  

یکی از اصول مهم در طراحی لباس که میتوان گفت خودش بخشی از طراحی است شناخت پارچه است به گونه ای که بعضا ابتدا شما پارچه انتخاب میکنید سپس براساس آن لباس را طراحی میکنید.

طول دوره:

دوماه

ساعت دوره:

۹ جلسه سه ساعته

استاد دوره:

استاد فاطمه آقا محمدی

روند دوره:

آموزش شناخت انواع پارچه و نیز تشخیص الیاف و شناخت بیشتر آن‌ها باعث می‌شود تا بتوانید با توجه به خصوصیات هر پارچه، نوع مناسب لباس را طراحی کنید. پارچه‌ها اصولاً از الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می‌شوند و دارای انواع مختلف با خصوصیات ویژه و منحصر به فرد هستند. اینکه چه پارچه‌ای برای چه نوع لباسی مناسب است، از هنرهایی است که در این دوره آموزش داده می‌شود. انواع مختلف پارچه‌ها از جمله لنین، ویسکوز، نخی، کتان، جین، پلی‌استر ، ریون و … در آموزش پارچه شناسی مطرح می‌شود.  

یکی از اصول مهم در طراحی لباس که میتوان گفت خودش بخشی از طراحی است شناخت پارچه است به گونه ای که بعضا ابتدا شما پارچه انتخاب میکنید سپس براساس آن لباس را طراحی میکنید.

برخی از پارچه‌ها دارای خاصیت ارتجاعی هستند. و برعکس برخی پارچه‌ها صاف و بدون حالت کششی‌اند،. در نتیجه نوع لباس با توجه به این ویژگی‌ها باید طراحی و دوخته شود. همچنین در این دوره‌ها باید با بافت پارچه نیز آشنایی لازم ایجاد شود. زیرا بافت پارچه در مرحله برش و دوخت نقش مهمی دارد. زیرا بافت در میزان استحکام و مقاومت پارچه تأثیر داشته و این تأثیر در مرحله نهایی دوخت خود را نشان می‌دهد. عدم شناخت لازم از بافت پارچه‌ها باعث می‌شود. تا تمامی زحماتی که از مرحله طراحی تا دوخت کشیده شده، از بین رفته و نتیجه لازم. به دست نیاید. دوخت لباس با در نظر گرفتن تمامی این موارد باید انجام شود تا از نتیجه کار راضی شده و تولید درآمد نمایید.

اطلاعات ورکشاپ ها و دوره ی دیگر اکوپرینت، دوخت های سنتی ،ورکشاپ مکرومه و تاپستری و…را در صفحه های دیگر وب سایت را مشاهده کنید.

شما میتوانید جهت اطلاع از دوره ها ، نمونه آثار هنرجویان ، آشنایی بیشتر با آموزشگاه دانش آرا، به صفحه ی اینستاگرام آموزشگاه مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام آموزشگاه دانش آرا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *