هرآنچه در باره ی مراسم مت گالای ۲۰۲۴ باید بدانید

مراسم مت گالا چه زمانی برگزار میشود؟


مت گالا، که به عنوان مزایای موسسه لباس یا Met Ball نیز شناخته می شود، یک رویداد خیریه است که هر بهار در موزه متروپولیتن نیویورک سیتی برگزارمی شود – و همیشه یکی از هیجان انگیزترین رویدادهای مد و سلبریتی ها را تشکیل می دهد. امسال.
این رویداد که اغلب »اسکار مد نامیده میشود، بزرگترین نامهای فهرست A را به خود جلب میکند،باکه طبق یک تم خاص لباس میپوشند، که معموالً
آثاری سفارشی از تأثیرگذارترین طراحان مد جهان ساخته میشوند. در سالهای گذشته، مهمانان با مضامین «پانک »« کمپ »جسم های آسمانی لباس میپوشیدند، در حالی که رویدادهایی نیز وجود داشته است که به طراحان خاصی از جمله الکساندرمک کوئین و ری کاواکوبو ادای احترام کردهاند.
این توپ از طریق فروش بلیت هایی که توسط طراحان و برندها خریداری می شود، میلیون ها دالر برای مؤسسه لباس در Met جمع آوری می کند. قیمت هربلیط حدود ۳۵۰۰۰ دالر است و میزهای آن بین۲۰۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ دلار است.
مراسم مت گاال در موزه هنر متروپولیتن The Metropolitan Museum of Artدرشهر نیویورک در اولین دوشنبه ماه می هر سال برگزار می شود ،به استثنای رویداد ۲۰۲۱ که درسپتامبر به دلیل محدودیت های -۱۹COVID برگزارشد .
مهمانانی که در مت گاال شرکت می کنند،معموالً درهتل های اطراف اقامت می کنند و در چند مکان مورد علاقه افراد مشهور دور هم جمع می شوند.سال گذشته، هتل مارک یک مکان عالی برای دیدن افراد مشهور بود.

مراسم مت گالا ۲۰۲۴ چه زمانی برگزار می شود؟

مراسم مت گاال ۲۰۲۴ روز دوشنبه، ۶ می، در شهر نیویورک در موزه هنر متروپولیتن برگزار می شود. این نمایشگاه جدید موسسه
لباس، “زیبای خفته: دوباره بیدار شدن مد” را جشن می گیرد.

مت گالا چگونه برگزارمیشود و روند آن به چه صورتی است؟

مت گالا یک رویداد خیریه است که به عنوان جمع آوری کمک مالی برای موسسه لباس موزه هنر متروپولیتن در نظر گرفته میشود. به طور سنتی به مناسبت افتتاحیه نمایشگاه مد سالانه خود تعیین شده است. سال به سال، این رویداد مبالغ هشت رقمی را جمع آوری می کند.
جزییات موضوع یک راز است. به همین دلیل، مهمانان باید از خط مشی عدم تماس تلفنی و بنابراین، بدون رسانه اجتماعی پیروی
کنند. کندال جنر( Jenner Kendall) همچنین از طریق دوربین خود در سال ۲۰۲۱ از پشت صحنه مراسم مت گاال به ما نگاه کرد.

این رویداد معموالً شامل یک مجری برجسته (مانند ریحاناRihanna یا جاستین بیبرBieber Justin ) می شود. و مهمانان همیشه قبل از اینکه برای شام کنارهم بنشینند نمایشگاه را بررسی می کنند.

چه کسانی به مت گالا دعوت شده است؟

تا عصر قبل از رویداد، لیست مهمانان کامال محرمانه است. اما برخی از بزرگترین نام های این شرکت کننده مرتبا تکرار میکنند -ازبیانسه Beyoncé و لیدی گاگا Gaga Ladyگرفته تا مدونا Madonna و ریحاناRihanna . بیشتر اوقات، طراحان با فشن آیکون های خود شرکت می کنند:
دراین مورد میتوانید مارک جیکوبزJacobs Marc و کیت ماس Moss Kate ، یا نیکال گسکیه Ghesquiere Nicolas طراح لباس برند لویی ویلنتون و اما استون Stone Emma را در نظر بگیرید.
این رویداد معموال میزبان حدود ۶۰۰ شرکت کننده است. این رویداد هر ساله پذیرای ستارگان، خالقان جوان و نمونه های صنعت
است. برخی از بهترین ظاهرهای شرکت کنندگان قدیمی مت گاال مانند بلیک الیولی Lively Blake
، سارا جسیکا پارکرParker Jessica Sarah ، ریحاناRihanna و سایر بهترین ظاهرهای تمام دوران را دوباره ببینید.

چگونه می توانم مت گالا ۲۰۲۴ را تماشا کنم (یا دوباره تماشا کنم؟)

در سال های گذشته، طرفداران مد تمام اقدامات را در جریان زنده Vogue دنبال کرده اند. فرش قرمز به صورت زنده در
com.Vogueپخش شد و همچنین در پلتفرم های دیجیتال ووگ )در اینستاگرام، فیس بوک و توییتر( به صورت زنده پخش شد.
مجریان پخش زنده سال گذشتهAnthony La La ، Blasberg Derek، Fineman Chloe و خبرنگار ویژه Emma
Chamberlainبودند.
تیم Vogue همچنین افکار و واکنش های خود را در مورد فرش قرمز به صورت زنده در وبلا گ منتشر کرد و به ظاهر فرش قرمز
زمینه داد. تمام واکنش های بیدرنگ آنها را در وبلاگ ووگ دنبال کنید.

چه کسی میزبان مت گالا ۲۰۲۴ است؟

میزبانان ۲۰۲۴ Gala Met هنوز معرفی نشده اند، اما می توانید انتظار یک ترکیب پر ستاره را داشته باشید.
میزبانان مت گالا سال گذشته شامل پنه لوپه کروزCruz Penélope ، مایکال کوئل Coel Michaela ، راجر فدرر Roger
Federer
، دوآ لیپا Lipa Dua خواننده ی آمریکایی و آنا وینتور از ووگ بودند.
دومی از سال ۱۹۹۵ مت گالا را اجرا می کند و آن را به جشن سالانه مد محبوبی که امروزه می شناسیم شکل داده است.
میزبانان ۲۰۲۴ Gala Met هنوز معرفی نشده اند، اما می توانید انتظار یک ترکیب پر ستاره را داشته باشید. میزبانان مت گالا سال
گذشته شامل پنه لوپه کروز، مایکال کوئل، راجر فدرر، دوآ لیپا و آنا وینتور از ووگ بودند. دومی از سال ۱۹۹۵ مت گالا را اجرا
می کند و آن را به جشن سالانه مد محبوبی که امروزه می شناسیم شکل داده است.

کد لباس مراسم مت گالا چیست ؟

به طور معمول، مهمانان باید از یک کد لباس پیروی کنند که به تم بزرگتر Gala Met اشاره میکند. سال گذشته، برای تجلیل از زندگی و کار طراح پرکار کارل لاگرفلد، مهمانان تشویق شدند تا به افتخار کارل لباس بپوشند.
ما اکنون از اولین جزئیات در مورد مت گاال ۲۰۲۴ که در اولین دوشنبه ماه می برگزار می شود، می دانیم. نمایشگاه سال ۲۰۲۴ موسسه لباس در موزه هنر متروپولیتن با عنوان “زیباهای به ندرت درخفته: مد بیدار مجدد” تقریباً ۲۵۰ مورد از مجموعه دائمی موسسه لباس را به نمایش می گذارد که بسیاری از آنها قبلا معرض دید عموم قرار گرفته اند. پیش از رویداد مورد انتظار، Vogueدر حال جمع آوری تمام جزئیاتی است که تاکنون می دانیم.

تم مت گالا ۲۰۲۴ اعلام شد!

نمایشگاه آتی مؤسسه لباس با عنوان »زیباهای خفته: دوباره بیدار شدن مد«، تقری
با ۲۵۰ مورد – از جمله ۱۵ قطعه مهم مانند لباس ً
مجلسی ساتن ابریشمی چارلز فردریک ورث ۱۸۷۷ – را به نمایش خواهد گذاشت که بیش از ۴۰۰ سال تاریخ را در بر می گیرد.

اندرو بولتون، متصدی وندی یو مسئول مؤسسه لباس می گوید: »مد یکی از احساسی ترین اشکال هنری به دلیل ارتباط آن با بدن
است. آغشته به حافظه و احساسات است و ما از طریق حواس خود با آن ارتباط برقرار می کنیم.

در زیر، همه آنچه را که باید در مورد مت گالا ۲۰۲۴ بدانید جمع آوری می کنیم. از موضوع و میزبان، در اینجا تمام جزئیات تا
کنون در بزرگترین شب مد آمده است.

تم مت گالا سال گذشته چه بود؟

عنوان کامل نمایشگاه بهار ۲۰۲۳ ” کارل الگرفلد: خط زیبایی” بود و تجلیل از طراح پرکاری بود که متأسفانه در سال ۲۰۱۹ در سن۸۵ سالگی درگذشت. او یکی از مشهورترین طراحان مد در تمام دوران بود. او سرپرستی برخی از بزرگترین خانه های مد درجهان، از جملهFendi ، Chanel و برند همنام خود را بر عهده داشته است که تا زمان مرگش به عنوان مدیر خالقیت هر سه آنها فعالیت میکرد.
این نمایشگاه به نبوغ او ادای احترام کرد، در حالی که جشن همراه صدها دوست و همکاران نزدیک او را روی فرش قرمز دیدند که با الهام از برخی از نمادینترین طرحهای او، کارهای زندگی او را از طریق لباس هایی که برای پوشیدن در شب انتخاب کردند،جشن گرفتند.
تعدادی از مهمانان تصمیم گرفتند تا با کندوکاو در آرشیو و پوشیدن یکی از ساخته های خود از طراح ادای احترام کنند. نیکول کیدمن، نائومی کمپبل، دوآ لیپا و ژیزل بوندچن از جمله کسانی بودند که شنل قدیمی را پوشیدند، در حالی که ونسا کربی لباس کالسیک قدیمی را انتخاب کرد.
دیگران ترجیح دادند با خانه های مدی که کارل لاگرفلد با آنها ارتباط نزدیکی داشت، کار کنند. مارگو رابی شنل سفارشی بود، آلیسون ویلیامز لباسی از پاتو، کیت ماس فندی و کارا دلوین طرحی از کارل الگرفلد کوتور به تن داد.

تم مت گالا ۲۰۲۴ چیست؟

موضوع نمایشگاه، (زیبای خفته): بیدار شدن مجدد مد«، نه تنها تاریخ مد را با ارائه برخی از زیباترین طرحهای آرشیوی ساخته شده جشن میگیرد، بلکه به دنیای طبیعی و نحوه استفاده از آن در برخی موارد اشاره میکند. مواد و طراحی الهام گرفته است. از این طریق، نمایشگاه بر نیاز به پایداری در مد نیز تمرکز خواهد کرد. بولتون گفت: »این بسیار قصیده ای برای طبیعت و شعرهای احساسی مد است. .
حدود ۲۵۰ مورد در موزه به نمایش گذاشته خواهد شد که بسیاری از آنها قبالً دیده نشده بودند. یکی از شکننده ترین آنها یک لباس مجلسی الیزابتی و یک لباس مجلسی ساتن ابریشمی از سال ۱۸۷۷ توسط چارلز فردریک ورث، شیک پوش آمریکایی است. بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، Metهمچنین از انیمیشن های ویدئویی، طرح ریزی نور، صداگذاری، هوش مصنوعی و CGI برای ایجاد یک بافت متنی از درک پیرامون هر قطعه استفاده خواهد کرد.

بررسی لباس هایی که توسط ووگ تا به اکنون معرفی شده اند:

برند الکساندر مک کویین بهار ۲۰۱۱:

سارا براتون تفاوت وخاص بودن برند مک کویین را خوب نشان داد. او ۱۵ سال در کنار مک کوئین کار کرد و به وضوح ارتباطی همزیستی با دیدگاه بسیار خاص اوداشت، این جنسیت اوست که بزرگترین دارایی و نقطه تمایز اوست، حداقل همانطور که نمایش امشب را شکل داد. اولین لباس میتواند به عنوان یک مانیفست برای آینده باشد: کت دم یک تکه سنتی مک کوئین است، اما در اینجا نرم شده بود، لبه های آن ناتمام بود، و شانه های سفت و قله ای که یکی دیگر از امضاهای مک کوئین بود، بریده شده بود و آرام شده بود.
برتون همچنین صحنه پردازی را نرمتر کرد، مفهومی که همیشه برای نمایش مک کوئین بسیار حیاتی بود. در جایی که روایتهای اوغالبا یزهای تاریک و آزاردهندهای بود، او فضایی پرورش دهنده را انتخاب کرد: روحی بتپرستان و مادری زمینی. زن در نمایش ً چون به عنوان یک بوم سفید ساده شروع شد و به طور پیوسته توسط طبیعت بازیابی شد: در شاخه های گلدوزی شده، در برگ های چرم مشکی، در پارچه های ابریشمی بریده شده با رافیا، در بال های پروانه های سلطنتی یا توده ای از پرها پیچیده شده بود.

آن لباس پروانهای سلطنتی، یا لباسی با سینه پوشی از ساقه های ذرت طالکاری شده و دامنی از پرهای کاردستی حیرتانگیز بود، مثلا قرقاول، یا لباس دیگری از ارگانزای چیندار که شبیه شقایق دریایی در حال باز شدن است.
چیزی که با این نمایش تغییر نکرده بود، فانتزی بود که کار مک کوئین را مشخص کرد. برتون قبالً گفته بود که ایدههای زیادی برای بررسی در کار او با طراح باقی مانده است. اکنون که او وفاداری مطلق خود، آشنایی مطلق خود را ثابت کرده است، تماشای به کارگیری مهارت و کار گروهی که این مجموعه را به چنین موفقیتی در یک چشم انداز جدید برای خانه تبدیل کرده است، جذاب خواهد بود.رنگ های گنجانده شده در این مجموعه، دست کم شگفت انگیز بودند. با سایه های معمولی که در مجموعه های تابستانی بهار استفاده می شود مانند پاستل یا نئون که از پنجره به بیرون پرتاب می شود، خانه مک کوئین بار دیگر در این گروه برجسته شده است و فقطسفید تازه را برای ارتباط با بهار حفظ کرده است. رنگهای دیگر برای مدهای پاییزی مناسب بودند، اما در اینجا از آنها استفاده میشد و به طرز شگفتآوری جلوه خوبی داشتند. سارا برتون دارای رنگ های ابریشمی در رنگ های غنی مانند کهربایی، قرمز،زرد، طالیی، خاکستری کبوتری، سبز زیتونی و بژ بود. همانطور که از پرهای قرقاول استفاده می شد، سایه های موجود در آنجا باید به نحوی به رنگ های روی طرح ها مرتبط می شد. او نشان می دهد که مد باال نیازی به ارتباط با هر چیزی که در بیرون میگذرد ندارد، بلکه می تواند از طریق ایده ها درخشان و تحسین برانگیز باشد.
تمرکز اصلی طراح روی کاردستی بود که در نمایش خود به خوبی نشان داد. کارهای پیچیدهای که او روی لباسهای پر انجام داد،جایی که پرها به قدری متراکم تا میشدند، در واقع شبیه بال پرنده بود.

همین امر در مورد لباس های برگ چرمی، که به نظر می رسید مانند کفن بدن زن بود، به سختی آن را می پوشاند و به اندازه کافی
در معرض فتنه قرار می گرفت. بسیاری از اندام نشان داده شده بود، دامن کامال کوتاه بود و خود لباس از روی شانه ها بیرون آمده
بود، با این حال همچنان سلیقه ای باقی می ماند، که قبال در نمایش مک کوئین به سختی می شد. از همین الگو برای کفش استفاده شد،
جایی که پاهای مدل با چرم مشکی پوشانده شده بود و محکم بسته می شد. کفشها با ساختار سفت و سخت خود نشان میدهند که
خانمها برای به رخ کشیدن زیبایی خود نیازی به کفشهای پاشنهدار همیشه ندارند.
سارا برتون راز یک زن را فاش کرد: لباسهای او نیازی به نمایاندن بدن ندارند تا شناخته شوند. به راحتی میتوان این مجموعه را
خسته کننده نامید و بهدست آوردن آن تعادل طالیی، درست بین شوکه کردن تماشاگران، که تاکتیک طراح فقید بود، و خستهکردن آن با
نمایشهایی که یک قطعه دقیقا مشابه قطعه دیگر بود، دشوار بود. . با این حال، برتون موفق شد، و مجموعه ای بسیار عمیق برای ً
کاری که باید به نوعی با عجله انجام می شد، ایجاد کرد. این به تنهایی باید تحسین شود، اما سارا حتی بهتر عمل کرد – او معنای
بسیار عمیقی را به مجموعه نشان داد و به موضوعی که فراموش شده بود نگاه کرد.

لباس الهام گرفته از باغ گل کریستین دیور

لباس دیگری که تصویر ان توسط ووگ برای مراسم مت گالا به اشتراک گذاشت درمورد کاری از خانه ی مد دیور بوده است که تمام لباس گلدوزی شده است.

و به باغ گلهای کریستین دیور معروف است.

باس دیگراز موزه که ووگ به اشتراک گذاشته شده است:

جلیقه های قرن هفدهمی برای زنان: مدهای ژاکوبین

جلیقه یکی از رایج‌ترین لباس‌هایی است که در سوابق زنان قرن هفدهم دیده‌ام. در حالی که زنان در این دوره لباس‌های مجلسی می‌پوشیدند، اگر به طیف اجتماعی نگاه کنیم، می‌توانیم ببینیم که کت‌های کمری و کت‌های شلواری رایج‌ترین لباس‌هایی بودند که در قرن هفدهم در انگلستان توسط زنان به‌صورت روزانه پوشیده می‌شد.

بسیاری از موزه‌ها و محققان از این لباس‌ها به عنوان «ژاکت» یاد می‌کنند، احتمالاً به این دلیل که کلمه جلیقه در حال حاضر معمولاً با لباس مردانه مرتبط است. با این حال، این نابهنگام است. در طول قرن هفدهم این لباس ها هرگز کاپشن نامیده نشدند. آنها در حساب های کمد لباس زنانه به عنوان “Wastcotes”، “Wastcoates”، “Wistcoates” و غیره ثبت می شدند. معمولاً روی کت و یک جفت تن پوشیده می شدند، اما من آنها را در لیست همراه با لباس های مجلسی نیز دیده ام. .در اصل، در طول قرن های شانزدهم و هفدهم، جلیقه نوعی ژاکت-تنه غیررسمی بود که در جلو بسته می شد.

عصر ژاکوبین (۱۶۰۳-۱۶۲۵)

حداقل در اواسط قرن شانزدهم جلیقه‌ها توسط همه گونه‌های اجتماعی در انگلستان پوشیده می‌شد. جلیقه های دوران ژاکوبین از نظر طراحی نسبت به دوره قبل از الیزابت تغییر چندانی نداشت. آنها به طور کلی در اطراف سینه، کمر و بازوها، با “دامن” که بر روی باسن گشادتر بود نصب می شدند. ما چندین جلیقه باقیمانده از این دوره در مجموعه‌های بریتانیایی داریم که همگی نمونه‌ای از سبک‌های مختلف پوشیده در آن زمان هستند. من یک طرح کلی از سبک هایی که معمولاً در این دوره یافت می شوند را ارائه خواهم داد.

این نمونه از موزه ویکتوریا و آلبرت (V&A) بین سال‌های ۲۰-۱۶۱۰ قدمت دارد و گمان می‌رود متعلق به یکی از اعضای خانواده Isham از تالار لمپورت در نورث همپتون‌شر باشد. این شامل آستین‌های باریک و بال‌های شانه‌ای است که محل اتصال آستین به بقیه لباس‌ها را می‌پوشاند و عناصر طراحی آینه‌ای است که در کت‌های دوبل زنانه و مردانه دیده می‌شود. گورها در دامن جلیقه قرار داده شده اند تا آنها را بزرگتر کنند تا کاملاً روی یک رول جلیقه بنشینند. قسمت جلوی لباس با نوارهای ابریشمی که به دو طرف چسبیده اند به هم گره می زند. برش کلی این نمونه نمونه ای از سایر جلیقه های باقی مانده از دهه ۱۶۱۰ است.

این لباس را می‌توانست بر روی یک کتانی با نیم تنه متصل (“تنه کتانی”) ، یک لباس نیم تنه سفت (که بعداً به عنوان پایه شناخته شد) پوشیده شود. این جلیقه از ابریشم صورتی مرجانی ساخته شده و با نخ ابریشمی آبی رنگ که در نقره پیچیده شده و با اسپنگل تزئین شده است، با دست گلدوزی شده است. این یک نمونه نادر از جلیقه‌های ساخته‌شده از ابریشم است، زیرا بیشتر نمونه‌های باقی‌مانده از این لباس از این قرن از کتانی یا فوستین ساخته شده‌اند. اگرچه تعداد زیادی جلیقه ابریشمی باقی نمانده است، اما در دوره ژاکوبین غیر معمول نبودند.

پیراهن بهار ۲۰۰۱الکساندر مک کوئین

(بریتانیا،۲۰۱۰–۱۹۶۹)
، بهار/تابستان
پوسته های صدف تیغی کنده شده و الک زده شده اند
هنر + تجارت
.دیدگاه میشل اولی در مورد حضور در باند شو را بخوانید:
به قول مک کوئین
(من و دوستم جورج در ساحل نورفولک قدم می زدیم و هزاران صدف (تیغ)وجود داشت. آنها خیلی زیبا بودند، فکر کردم باید کاری با آنها انجام دهم.
بنابراین، تصمیم گرفتیم از آنها یک لباس بسازیم. . . . این صدفها در ساحل ازکاربردشان گذشته بود، بنابراین ما آنها را در یک لباس به کار بردیم. سپس ارین اوکانر بیرون آمد و لباس را سطل زباله انداخت، بنابراین مفید بودن آنها یک بار
دیگر به پایان رسید. واقعاً شبیه مد است .

لباسهای دیگر را ببینید:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *