فروشنده یا تاجرِمد

Merchandiser job in fashion

فروشنده مد چه کسی است و چه وظایفی به دنبال دارد؟


فروشنده یا تاجرِمد. درباره الزامات، وظایف، مسئولیت‌ها و مهارت‌های کلیدی که باید در شرح شغل فروشنده مد باشد، بیاموزید.
فروشنده مد حلقه ای را به مدیرفروش نشان می دهد که فکر می کند ترند بعدی خواهد بود.
بازرگانان مد بر طراحی سبک لباس ها و لوازم جانبی در فروشگاه های لباس خرده فروشی، تامین کنندگان لباس، یا خانه های مد نظارت می کنند. پیش‌بینی روند مد، برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌بندی فروشگاه، خرید پوشاک، و همکاری با طراحان، مسئولیت فروشنده مد است.

فروشنده یا تاجرِمد چگونه تعریف میشود ؟

بازرگانی مد را می توان برنامه ریزی و ارتقای فروش از طریق ارائه محصول به بازار مناسب در زمان مناسب، با انجام تبلیغات سازمان یافته، ماهرانه، استفاده از نمایشگرهای جذاب و غیره تعریف کرد.

فرآیند برنامه ریزی، مدیریت و کنترل تجارت مد شغلی است که در سراسر جهان انجام می شود. این موقعیت مستلزم مهارت های کمی توسعه یافته و توانایی طبیعی برای کشف روندها، به معنای روابط متقابل بین فروش استاندارد و ارقام سهام است. در صنعت مد، دو تیم تجاری مختلف وجود دارد: تیم بازرگانی بصری و تیم بازرگانی مد.

تیم بازرگانی بصری افرادی هستند که طراحی چیدمان، پلان و نمایشگرهای فروشگاه را به منظور افزایش فروش بر عهده دارند.

تیم بازرگانی مد افرادی هستند که در تولید طرح های مد و توزیع محصولات نهایی به مصرف کننده نهایی فعالیت دارند. تاجران مد با طراحان کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که طرح ها مقرون به صرفه و مورد نظر بازار هدف هستند. تجارت مد شامل پوشاک، لوازم جانبی، زیبایی و لوازم خانگی است. هدف نهایی تجارت مد در هر یک از این بخش ها کسب سود است. تصمیمات تاجران مد می تواند به طور قابل توجهی بر موفقیت سازنده، طراح یا خرده فروشی که برای آن کار می کنند تأثیر بگذارد.

الگوی این شغل Fashion Merchandiser(فروشنده مد) چیست؟

. به‌عنوان فروشنده مد، مسئولیت برنامه‌ریزی، منبع‌یابی و اجرای طرح‌بندی فروشگاه‌ها برای مکان‌های مختلف، همکاری با طراحان و تأمین‌کنندگان مد محلی، و استفاده از دانش گسترده‌تان از آخرین روندهای مد برای ایجاد طرح‌ها بر عهده شماست.

یک فروشنده مد موفق باید با آخرین پیشرفت‌ها و روندهای شکل‌دهنده صنعت مد به‌روز باشد، مهارت‌های ارتباطی و همکاری عالی داشته باشد و بتواند به طور موثری هم تخصص بازاریابی و طراحی مد را برای تولید فروش ترکیب کند.

مسئولیت های تاجر یا فروشنده مد چیست؟

  • آخرین روند مد، الگوهای خرید و جمعیت شناسی بازار هدف خود را ارزیابی کنید.
  • نمایشگرهای بصری جذابی ایجاد کنید که متناسب با بازار هدف، بودجه و آخرین روندهای ما باشد.
  • یک استراتژی و بودجه بصری ماهانه برای چندین مکان ایجاد کنید.
  • برنامه ریزی، منبع، و نظارت بر اجرای طرح بندی فروشگاه.
  • برای تکمیل طرح ها، پوشاک، لوازم جانبی و کفش های لازم را خریداری کنید.
  • با طراحان مد، تامین کنندگان و توزیع کنندگان برای مذاکره در مورد قراردادها و نهایی کردن ضرب الاجل ها همکاری کنید.
  • برای بحث در مورد الزامات و کمپین های تبلیغاتی از نزدیک با بخش بازاریابی همکاری کنید.
  • از طرف کسب و کار در نمایشگاه های مد، نمایشگاه ها و سمینارها شرکت کنید.
  • با مدیر فروش ملاقات کنید تا در مورد گزارش های فروش و بازخورد مشتری صحبت کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که همه فروشگاه ها دارای منابع و موجودی کافی برای تکمیل نمایشگرهای بصری هستند.

مواردی که باید برای فروشنده مد بودن داشته باشیم؟

  • مدرک بازرگانی و یا طراحی مد.
  • تجربه ثابت شده به عنوان یک فروشنده مد یا فروشنده بصری.
  • تسلط به فتوشاپ و ایلاستریتور.
  • دانش قوی از آخرین روندها و تحولات مد.
  • مهارت های ارتباطی و بین فردی استثنایی.
  • توانایی ایجاد طرح های اصیل و چشم نواز که برای بازار هدف مورد نظرجذاب باشد.
  • مدیریت زمان و مهارت های سازمانی عالی داشته باشند.

توصیف بیشتر ازشرح وظایف فروشنده مد یا تاجر مد به چه صورت است؟

در مورد الزامات، وظایف، مسئولیت ها و مهارت های کلیدی که باید در شرح شغل فروشنده وجود داشته باشد، بیاموزید.

بازرگانان محدوده محصولات، موجودی، نمایش ها و تبلیغات را برنامه ریزی و مدیریت می کنند. آنها با خریداران، تامین کنندگان، تحلیلگران و تیم های خرده فروشی همکاری می کنند تا محصولات مناسب را در انبار، در قفسه و در نمایشگرهای جذاب با قیمت مناسب برای علاقه مندی مشتریان و تولید فروش داشته باشند.
ما به دنبال یک فروشنده تحلیلی و خلاق برای برنامه ریزی و اجرای استراتژی های تجاری، همکاری با شرکای کانال و ایجاد روابط با مشتری هستیم. مسئولیت های فروشنده شامل درک رفتار مشتری، نظارت بر حرکات موجودی، مدیریت سطوح موجودی، اطمینان از جذابیت نمایش محصولات برای مشتریان و اجرای فعالیت های تبلیغاتی است. همچنین باید بتوانید مشکلات عرضه و مشکلات مشتری را مدیریت کنید.

برای موفقیت به عنوان یک فروشنده، باید از روندهای تجاری به روز باشید و از طریق نمایش محصولات و تبلیغات جذاب فروش داشته باشید. نامزدهای برتر ، بین فردی و تصمیم‌گیری عالی خواهند داشت، می‌توانند فشار را مدیریت کنند و انتظارات مشتری را برآورده کنند و در عین حال اهداف شرکت را برآورده کنند.

مهارت های فروشنده مد یا تاجر مد چیست؟

  • برنامه ریزی و توسعه استراتژی های تجاری.
  • تجزیه و تحلیل ارقام فروش، روند بازار و رفتار مشتری برای تعیین نیازهای محصول.
  • جمع کردن قفسه های کف فروش و ایجاد نمایشگرهای جذاب محصولات.
  • تعیین نیاز و اجرای تبلیغات محصول، تغییرات قیمت، کاهش علامت، خروجی های واضح و غیره.
  • حصول اطمینان از اینکه کارکنان خرده‌فروشی به خوبی از جزئیات محصول و تبلیغات مطلع هستند.
  • نگهداری و ردیابی موجودی.
  • برقراری ارتباط بین مشتری و شرکت.
  • پیش بینی فروش و سود.
  • مدیریت بودجه ها
  • تجربه قبلی در تجارت یا خرده فروشی ترجیح داده می شود.
  • مدرک در تجارت، بازاریابی، خرده فروشی یا رشته های مرتبط ممکن است ترجیح داده شود.
  • مهارت های سازمانی و تصمیم گیری قوی.
  • مهارت های ارتباطی عالی، هم نوشتاری و هم کلامی.
  • مهارت های عددی و تحلیلی قوی.
  • آگاهی تجاری
  • گواهینامه رانندگی معتبر.

آیا به دنبال شغلی در دنیای مد هستید؟

این نقش اغلب در معرض بسیاری از تفسیرهای نادرست است، بنابراین ما اینجا هستیم تا آن را توضیح دهیم تا همه سردرگمی ها را از دست بدهید.

حوزه تجارت مد، هم ذهن تحلیلی و هم ذهن خلاق را جذب می کند، کسانی که به دنبال بهترین های هر دو جهان هستند. بیایید به این حرفه هیجان انگیز، مسئولیت های مشترک، مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در این نقش و چگونگی تبدیل شدن به یک فروشنده مد بپردازیم.

نقش یک تاجر مد:

ابتدا، بیایید سه جنبه اصلی نقش را که اغلب باعث سردرگمی می شوند، بشکافیم.

اولاً، یک تاجر مد با یک فروشنده بصری یکسان نیست. آنها در واقع نقش های متفاوتی هستند و به مجموعه ای متفاوت از مهارت ها نیاز دارند. برای توضیح مختصر آن، یک تاجر بصری صرفاً بر ایجاد و حفظ هرگونه دستورالعمل بصری در یک فروشگاه از نمایشگرهای ویترین گرفته تا چیدمان فروشگاه ها تمرکز می کند، در حالی که یک فروشنده مد مراقبت از چیدمان نمایشگرهای ویترین نیست بلکه در توسعه مجموعه ویا تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک شرکت می کند. اقلام در فروشگاه ها به پایان می رسد.

یکی دیگر از ابهامات در مورد نقش این است که نقش یک خریدار است. در برخی از برندهای مد، این دو نقش دست به دست هم می دهند و نام آنها می تواند قابل تعویض باشد. آنچه را که یک شرکت ممکن است خریدار بداند، شرکت دیگر آن را تاجر می نامد. همچنین ممکن است مسئولیت های یک خریدار در گوچی مانند تجارت در الکساندر مک کوئین باشد، یا اینکه در برندهای کوچکتر این دو نقش در یکی ادغام شوند زیرا مقیاس کوچکتری از محصول برای کار وجود دارد. با این حال، همیشه اینطور نیست و بسته به برند، وظایف یک فروشنده می‌تواند تا حدی شبیه به کارهای خریدار باشد یا کاملاً متفاوت باشد.

فروشنده مد در دنیای تجارت به چه صورت است؟

در حرفه تجارت، در واقع دو نوع کار وجود دارد: یک فروشنده خرده فروشی و یک فروشنده مجموعه. گاهی اوقات شرکت ها ممکن است جزء «خرده فروشی» یا «مجموعه» را به عنوان شغل اضافه کنند، یا ممکن است آن را به سادگی به عنوان «فروشنده» تبلیغ کنند، بنابراین مهم است که تفاوت را بدانید و کدام یک را ترجیح می دهید.

تاجرِمد مجموعه چه میکند؟

اگرچه مد یک صنعت خلاقانه است، اما یک تجارت نیز هست و حتی تصمیمات طراحی نیاز به راهنمایی بر اساس اعداد دارند زیرا محصول باید بفروشد. اگر تعداد شلوارهای مجموعه جدید بیشتر از دامن باشد، این فقط تصمیم مدیر خلاق یا تیم طراحی نیست. دلیل آن این است که تاجران تجزیه و تحلیل خود را از روندها و فروش های گذشته انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که این دسته بندی ها برای اطمینان از سودآوری باید برای فصل آینده تمرکز کنند. آنها در واقع شبکه مجموعه را با آنچه مجموعه باید شامل شود و به تیم طراحی منتقل می کنند، می سازند.

بنابراین تاجر مجموعه از نزدیک با تیم طراحی برای توسعه مجموعه همکاری می کند. در واقع، آنها باید بتوانند فروش و روندهای گذشته را تجزیه و تحلیل کنند و در عین حال پیش بینی کنند که مشتریان در آینده چه می خواهند، بنابراین می توانند یک طرح مجموعه ای ایجاد کنند که دستورالعمل هایی را ارائه دهد که چه چیزی باید در مجموعه بعدی برای فروش گنجانده شود (کت های بیشتر یا بیشتر). لباس ها؟ چه رنگ هایی باید برای مجموعه ها استفاده شود؟).

سایر مسئولیت‌های یک فروشنده مجموعه می‌تواند شامل تصمیم‌گیری برای اهداف قیمت، بررسی نمونه‌های لباس، همکاری با تیم‌های بازاریابی و طراحی بسته‌بندی برای توسعه استراتژی‌های بازاریابی، پیام‌ها و بسته‌بندی محصول، و ارائه دانش محصول به تیم‌های منطقه‌ای باشد.

فروشنده خرده فروشی چگونه عمل میکنند؟

یک فروشنده خرده‌فروشی در واقع نقشی است که اغلب با نقش یک خریدار مد قابل تعویض است. به همین دلیل است که اگر می خواهید به عنوان یک خریدار کار کنید، باید چشمان خود را روی موقعیت های تجاری باز نگه دارید و بالعکس. قبل از درخواست، شرح شغل را به دقت بخوانید تا دقیقا بدانید که از آن موقعیت و مسئولیت‌ها چه انتظاری دارید.

بنابراین، بازرگانان خرده‌فروشی پس از فرآیند طراحی مداخله می‌کنند. و بر اطمینان از قابلیت تجاری و مالی یک پوشاک یا محصول در فروشگاه تمرکز می‌کنند. تا مطمئن شوند که موجودی موجود است و در جایی که بهترین فروش را دارد در دسترس است و شرکت حداکثر سود را می‌برد. مجموعه‌ها باید در فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های برند درست در زمان مناسب به مقدار مناسب ظاهر شوند،.که خرده‌فروشان می‌توانند با استفاده از مهارت‌های پیش‌بینی و درک مصرف‌کننده به آن دست یابند. برای مثال، یک فروشنده خرده‌فروشی برای پرادا ممکن است مسئول تمام فروشگاه‌ها در سرتاسر اروپا باشد. و باید نیازهای مختلف مصرف‌کنندگان پرادا را از کشوری به کشور دیگر یا منطقه‌ای به منطقه دیگر درک کند. تا بهترین هماهنگی در محل قرار دادن سهام برای به حداکثر رساندن فروش داشته باشد.

به طور کلی، آنها روندها را پیش بینی می کنند، سطح سهام را برنامه ریزی می کنند و سپس عملکرد آن را نظارت می کنند.
وظایف زیادی در تجارت خرده‌فروشی وجود دارد،. از جمله تعریف تقویم‌ها و استراتژی‌ها برای راه‌اندازی مجموعه‌های آینده و تجزیه و تحلیل عملکرد فروش در مناطق مختلف. آن‌ها باید مشتری فروشگاه‌های فیزیکی یا فروشگاه‌های آنلاینی را که به آنها منصوب شده‌اند .درک کنند،. زیرا اگرچه ممکن است فقط در یک شرکت مانند Chanel کار کنند. اما نیازهای مشتری در تگزاس، ایالات متحده و میلان، ایتالیا ممکن است متفاوت باشد.

بازرگانان خرده‌فروشی مسئولیت‌های دیگری نیز دارند…

که شامل بررسی نیازهای سفارش مجدد ماهانه، تعریف محدوده و مقادیر محصول، و برقراری ارتباط و همکاری با تامین‌کنندگان و تیم توسعه محصول برای اطمینان از وجود مقادیر کافی از محصولات دائمی برای دسته شما در شبکه فروشگاه‌هایی است که مدیریت می‌کنید.

برای نتیجه گیری، هم فروشنده مجموعه و هم فروشنده خرده فروشی به شدت به پیش بینی روند و تجزیه و تحلیل داده ها برای تصمیم گیری آگاهانه متکی هستند، با این حال، اولی بر فرآیند طراحی پوشاک و مجموعه ها تمرکز دارد و دومی بر توزیع آن مجموعه ها تمرکز دارد.

یک تاجر مد چه کار می کند؟

اگرچه ممکن است هر روز بر اساس راه‌اندازی‌های جدید یا دوره‌های پرمشغله متفاوت باشد، اما وظایف معمول روزانه و روزمره یک تاجر ممکن است به این شکل باشد.

چه یک مجموعه فروش باشید و چه فروشنده خرده فروشی، به احتمال زیاد روز خود را با تجزیه و تحلیل فروش و اعداد آغاز خواهید کرد. مهم است که محصولات برند خود را پیگیری کنید و ببینید چه چیزی در آن هفته از رنگ‌ها گرفته تا دسته‌بندی محصولات بهترین عملکرد را دارد. شما باید یافته های خود را یادداشت کنید و تیم خود را چه خریدار و چه طراح به روز کنید. به عنوان یک فروشنده مجموعه، وظایف ممکن است شامل تهیه فهرستی از دامن‌هایی باشد که برای مجموعه جدید مناسب‌تر هستند، در حالی که به عنوان یک فروشنده خرده‌فروشی، این وظیفه ممکن است شامل دیدن مواردی باشد که در فروشگاه برند فروخته شده است – یا نمی‌فروشند.

اواسط صبح شما ممکن است با یک جلسه تیمی شروع شود و با خریداران یا طراحان – یا حتی هر دو – در مورد محدوده فصل جدید بحث کنید. شما روندهای نوظهور را ارزیابی و تجزیه و تحلیل خواهید کرد در حالی که داده های گذشته خود را در مورد فروش به نمایش می گذارید تا نتیجه را ببینید.

اطلاعات ورکشاپ ها و دوره ی دیگر اوریگامی ، اکوپرینت، دوخت های سنتی و…را در صفحه های دیگر وب سایت را مشاهده کنید.

شما میتوانید جهت اطلاع از دوره ها ، نمونه آثار هنرجویان ، آشنایی بیشتر با آموزشگاه دانش آرا، به صفحه ی اینستاگرام آموزشگاه مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام آموزشگاه دانش آرا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *