کارل لاگرفلد طراح لباس

کارل لاگرفلد طراح لباس

کارل لاگرفلد طراح لباس، پرکارترین طراح قرن بیستم و بیست و یکم و مردی که حرفه اش نمونه اولیه صنعت مد لوکس مدرن را تشکیل داد.

اگرچه درسال تولد او مورد اختلاف بود، آقای لاگرفلد، که در پاریس زندگی می کرد،۸۵ ساله بود. مرگ او توسط Chanel، که مدت ها با او در ارتباط بود، اعلام شد.

آنا وینتور، سردبیر مجله آمریکایی ووگ، هنگام اهدای جایزه دستاورد برجسته به آقای لاگرفلد گفت: «بیش از هرکسی که می‌شناسم، او نماینده روح مد است:

بی‌قرار، آینده‌نگر و به شدت به فرهنگ در حال تغییر ما توجه دارد.»

جوایز مد بریتانیا در سال ۲۰۱۵:

مدیر خلاق Chanel از سال ۱۹۸۳ و Fendi از سال ۱۹۶۵، و موسس خط خود، آقای لاگرفلد، تعریف یک چند زبانه مد بود، که می‌توانست به زبان برندهای مختلف به طورهمزمان صحبت کند .

( زبان‌های بسیاری: او به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی می خواند).

کارل لاگرفلد طراح لباس یکی از طراحان برجسته مد در جهان، در هامبورگ آلمان متولد شد.

وی در ۱۰ سپتامبر ۱۹۳۳ متولد شده است اما عده‌ای معتقد هستند این تاریخ دقیق تولد او نیست و تاریخ تولد او بین سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۳۵ است. کارل لاگرفلد بیش‌تر به خاطر طرح‌های جسورانه‌اش شناخته شده است، طراحی‌های او در مجله ووگ و سایر مجلات بارها مورد تحسین قرار گرفته است.

طراح لباس و عکاس آلمانی:

کارل لاگرفلد ،طراح مد و عکاس آلمانی که بیشتر به عنوان قدرت خلاق پشت احیای مدرن Chanel شناخته می شود. خانه مد افسانه ای فرانسوی که توسط کوکو شنل در اوایل قرن بیستم تأسیس شد.

او در آخرین سال های عمرش، طراح ارشد برند شنل بود و همچنین با برند ایتالیایی فندی همکاری می‌کرد و برای برند خودش نیز لباس طراحی می‌کرد. او نه تنها با طراحی‌ها و استعدادش خودش را به دنیا شناسانده است بلکه، موهای سفید، عینک آفتابی بزرگ مشکی و پیراهن سفید با یقه ایستاده هم به امضای شخصی او تبدیل شده است.

اوایل زندگی کارل لاگرفلد

کارل لاگرفلد طراح لباس در هامبورگ آلمان متولد شد. در حالی که این طراح مشهور، تاریخ دقیق تولدش را هرگز نگفته، ولی گفته می‌شود، او در ۱۰ سپتامبر ۱۹۳۳ متولد شده است. او، پسر تاجری به نام اتو لاگرفلد، و همسرش الیزابت بلمان است.

پدر و مادر او در سال ۱۹۳۰ با هم ازدواج کرده بودند. کارل و خواهر بزرگترش، مارتا و خواهر کوچکش، تیا، در خانواده ای ثروتمند بزرگ شدند. مادرش نوازنده‌ی ویولون بود و اغلب بحث‌های فلسفی و مذهبی در محیط خانه و سر میز شام برقرار بود.

هنگامی که هیتلر در دهه ۱۹۳۰ به قدرت رسید، خانواده‌ لاگرفلد به یک منطقه روستایی در شمال آلمان نقل مکان کردند. از زمان کودکی، کارل به طراحی و مد علاقمند بود و از همان کودکی، تصاویر مد را از مجلات جدا می‌کرد. سپس در سنین نوجوانی، کارل به همراه خانواده‌اش به هامبورگ بازگشت و وارد دنیای مد و فشن شد. دوران ابتدایی را در مدرسه‌ای خصوصی گذراند و دوره متوسطه را در مدرسه‌ای در فرانسه سپری کرد و در آنجا به نقاشی و تاریخ علاقه‌مند شد.

آغاز کار و محبوبیت کارل لاگرفلد

کارل لاگرفلد طراح لباس در ۱۴ سالگی، با توجه به علاقه کارل و تشویق پدر و مادرش به پاریس رفت و در کنار طراحان مد مشهوری مشغول به کار شد. کارل لاگرفلد به عنوان دستیار و شاگرد طراح فرانسوی پیر بالمین، به طور تمام وقت شروع به کار کرد. او سه سال با همین شرایط کار کرد تا در سال ۱۹۶۱ به عنوان مدیر خلاق برند ژان پاتو انتخاب شد و ۵ سال برای آن برند کار کرد. لاگرفلد در این ۵ سال ۱۰ مجموعه اوت کوتور برای این برند طراحی کرد. اولین کلکسیون او در سال ۱۹۵۸ در یک نمایش دو ساعته در معرض دید قرار گرفت.

در سال ۱۹۶۱، کسب و کار خود را آغاز کرد. کارل به اندازه‌ای در کارش خوب بود که خیلی زود برای برندهایی چون کلوئی و فندی طراحی کرد و به دلیل طراحی‌های خلاقانه‌اش در صنعت مد معروف شد. کارل لاگرفلد در صنعت مد با سبک‌های جدید و طراحی‌های نوآورانه‌اش شناخته شد، ولی با این وجود، علاقه‌ی زیادی به گذشته نیز داشت. در بازارهای قدیمی قدم می‌زد و لباس عروس‌های قدیمی را خریداری و با طرحی نوین بازسازی میکند.

ستاره شدن کارل لاگرفلد

در سال ۱۹۶۳، کارل لاگرفلد طراح لباس برای موسسه طراحی تیزیانی شروع به کار کرد. تیزیانی، یک موسسه طراحی لباس رومی بود که در آن سال توسط اوان ریچاردز تاسیس شده بود. لاگرفلد و ریچاردز، اولین مجموعه این موسسه را در سال ۱۹۶۳ و با هم طراحی نمودند. الیزابت تیلور، یکی از طرفداران لباس‌های این برند بود.

در دهه‌ی ۱۹۸۰، کارل به ستاره‌ای بزرگ در دنیای مد تبدیل شد. او بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و با سلبریتی‌ها نیز آشنایی زیادی داشت.

کارل لاگرفلد در سال ۱۹۸۴ برند خود را راه اندازی کرد. و چند سال بعد به دلیل کیفیت بالا و طراحی قوی‌اش شهرت زیادی یافت و در سال ۲۰۰۵، این برند را به تامی هیلفیگر فروخت.

کارل برند شنل را که یک برند در حال رکود به حساب می‌آمد، دوباره زنده کرد و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین برندهای جهان کرد.

کارل در سال‌های اخیر در زمینه فیلم‌سازی و عکاسی نیز فعالیت کرده و زندگی پرمشغله خود را ادامه می‌دهد. همچنین در سال ۲۰۱۵، اولین فروشگاه کارل لاگرفلد در دوحه‌ی قطر تاسیس گردید

چند حقیقت در مورد کارل لاگرفلد طراح لباس، که تاکنون نمی‌دانستید

۱- کارل لاگرفلد در اوقات فراغت خود به عکاسی و نقاشی می‌پردازد.

۲- او در سال ۲۰۱۰ تصمیم گرفت وزنش را کاهش دهد تا بتواند لباس‌های برند مورد علاقه‌اش را بپوشد. کارل لاگرفلد در مدت ۱۳ ماه حدود ۴۲ کیلوگرم وزن کم کرد.

۳- از سال ۱۹۷۲، او در زمینه طراحی خز، لباس و اکسسوری شروع به همکاری با خانه مد ایتالیایی فندی کرد.

۴- در سال­‌های دهه  ۸۰ میلادی، کتاب “لباس جدید امپراتور” نوشته هانس کریستین اندرسن با نقاشی‌­های کارل لاگرفلد منتشر شد.

۵- در سال ۲۰۰۷، یک فیلم مستند در مورد این طراح مطرح مد به نام محرمانه لاگرفلد توسط مجله ووگ ساخته شد.

۶- او در عرصه سینما و کارگردانی نیز فعال بوده است و  یک فیلم کوتاه با نام روزی روزگاری را کارگردانی کرده است. در این فیلم، کایرا نایتلی در نقش کوکو شنل و کلوتیلد هسمه در نقش عمه کوکو شنل یعنی آدرین شنل ایفای نقش می­‌کردند.

۷- کارل لاگرفلد طرفدار استفاده از خز طبیعی در طراحی لباس است و به همین دلیل همیشه مورد انتقاد فعالان حقوق حیوانات قرار گرفته است.

امیدواریم روزی شما یکی از طراحان لباس موفق در این زمینه باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *