اموزش اتو کشی

اگر می خواهید روکش پارچه ای میز اتو بر اثر اتو کشیدن متوالی لباس ها، تغییر رنگ ندهد و لکه دار نشود، روکشی جداگانه به اندازه میز اتوی خود بدوزید یا از روکش های آماده استفاده کنید و هر چند وقت یک بار آن را خارج کنید و بشویید.
برای جلوگیری از برق افتادن لباس های تیره به هنگام اتوکشی، تکه ای پارچه به رنگ روشن روی آن ها پهن کنید و از روی آن لباس را اتو بزنید و برای سرعت بخشیدن به کار می توانید این پارچه را کمی نمدار کنید.
لباس های نخی به سرعت چروک می شود. برای اتو کردن سریع آن ها می توان با آب پاش مخصوص کمی آب روی قسمت های مختلف لباس اسپری و بعد چروک لباس ها را راحت تر با اتو صاف کرد.

برای اتو کردن لباس های دکمه دار و زیپ دار، ابتدا پارچه ای روی قسمت های برجسته لباس بیندازید و بعد اتو را روی آن بکشید تا روی لباس خط نیفتد.
اگر در سفر، به اتو دسترسی نداشتید، لباس چروک را از یک چوب لباسی آویزان کنید و آن را برای مدتی در فضای حمام بخار گرفته قرار دهید.

اگر می خواهید لباس یا رومیزی گلدوزی یا پولک دوزی شده ای را اتو بکشید بهتر است حوله ای را روی میز اتو پهن کنید و لباس یا رومیزی را به صورت برعکس روی حوله قرار دهید و شروع به اتوکشی کنید. با این کار قسمت های برجسته پارچه، پرس و تخت نمی شود.

به هنگام اتو کردن پرده های بلند و بزرگ خانه، قسمت های اتو شده را روی یک یا ۲ صندلی که پشت میز اتو قرار داده اید، بیندازید تا دوباره چروک و زحمت شما دو برابر نشود.

هنگام اتو کردن لباس ها می توانید ملحفه ها را به صورت دولا یا چندلا روی میز اتو پهن کنید تا آن ها هم به همراه لباس ها اتو شود و بعد تنها به زمان کوتاهی برای صاف کردن قسمت های تا شده آن ها نیاز دارید.

پس از استفاده از اتوی بخار، نه تنها باید آب مخزن آن را خالی کنید بلکه اگر دستگاه اتو دکمه مخصوصی برای خارج کردن بخار دارد نیز باید آن را آن قدر فشار دهید تا باقی مانده آب داخل مسیر آن هم بخار شود و در صورت خارج شدن رسوب به صورت خرده گچ، نگران نباشید چون این رسوبات لکه ای ایجاد نمی کند و فقط باید پارچه یا لباس را بتکانید تا جدا شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *